Dobre ceny trzymają marki z zaufaniem
Koszty użytkowania aut zależą przede wszystkim od małej utraty wartości samochodu.
W pierwszym półroczu popyt na nowe samochody wzrósł w Polsce o 18 proc. Ta wysoka dynamika jest zasługą klientów instytucjonalnych. Ich udział w rejestracjach nowych aut przekroczył 70 proc. – Kupujący nowe samochody przywiązują coraz większą wagę do kosztów eksploatacji, a nie jak kiedyś tylko do wyjściowej ceny auta – tłumaczy rekordowe wyniki branży dyrektor marketingu marki Volkswagen Michał Szaniecki. – Klientom Volkswagena, oprócz znakomitych produktów, w ramach oferty All Inclusive oferujemy w cenie samochodu pakiet przeglądów czy ochronę pogwarancyjną, dzięki czemu zdecydowanie obniżają się koszty użytkowania auta, a kierowcy zyskują poczucie bezpieczeństwa i spokój na lata – zwraca uwagę Szaniecki.
Rosnąca świadomość całkowitych kosztów utrzymania samochodu (znanych pod angielskim skrótem TCO) sprawia, że osoby odpowiedzialne w firmach za opiekę nad flotami aut zwracają uwagę m.in. na koszty serwisowania oraz ich przewidywalność.
Doświadczenia firm pokazują, że najlepszy okres eksploatacji pojazdu to 36-48 miesięcy oraz przebieg nie przekraczający 120 tys. km. Jeżeli jest większy, koszty serwisowe zdecydowanie rosną....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta